Ons privacybeleid

Als je betrokken bent bij WISPER (of dat nu is door onze website te gebruiken, ons te volgen op social media, onze post te krijgen of deel te nemen aan onze cursussen) dan betekent dat dat je bepaalde persoonlijke gegevens aan ons toevertrouwt. De veiligheid daarvan nemen we serieus. In deze privacyverklaring lees je hier meer over.

  • Welke gegevens verzamelt WISPER van jou?

    Om je in te schrijven voor één van onze cursussen, hebben we je naam en contactgegevens nodig voor administratieve doeleinden. Daarnaast vragen we je ook naar je geboortedatum, gender en woonplaats: de overheid vraagt ons om deze gegevens statistisch bij te houden. Wanneer je gebruik maakt van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies.

    Wanneer je deelneemt aan één van onze cursussen, kunnen er daar beeldopnames gemaakt worden. Dit doen we omdat we trots zijn op onze werking en onze mensen en omdat we veel belang hechten aan authentiek beeldgebruik in onze communicatie. Je wordt hier altijd op voorhand van op de hoogte gebracht. Word je liever niet in beeld gebracht, dan kan je ons dat op dat moment laten weten en zullen we dat uiteraard respecteren.

    Onze presentatiedagen en toonmomenten vallen onder de categorie publieke evenementen: hier worden vrijwel standaard foto’s worden genomen. Voel je je daar niet comfortabel bij, dan kan je dat altijd op de dag zelf laten weten aan de fotograaf zelf of aan één van de WISPER-medewerkers!

  • Hoe bewaren en beschermen we je gegevens?

    Je gegevens worden opgeslagen in ons beveiligde databestand Salesforce. Daar worden ze enkel bewaard om de verwerking en opvolging van toekomstige inschrijvingen te vereenvoudigen. Als je inschreef voor WISPER-post, worden je e-mailadres en eventueel postadres ook in onze beveiligde Mailchimp-adressenlijst opgeslagen.

    Meer info vind je in de algemene beschermingsgaranties van Salesforce en het privacybeleid van Mailchimp.

  • Wat doen we met jouw gegevens?

    Je contactgegevens gebruiken we standaard voor administratieve doeleinden. Dat betekent dat je als deelnemer aan een cursus van ons een aantal mailtjes krijgt gerelateerd aan je inschrijving (inschrijvingsbevestiging, betalings- en praktische info, evaluatie).

    Enkel wanneer je je zelf inschrijft voor WISPER-post gebruiken we je contactgegevens ook om je ons magazine en/of onze nieuwsbrieven op te sturen. Daarop kan je op elk moment uitschrijven via de link in de mails zelf of door ons te contacteren.

    Foto’s en video’s die van jou werden gemaakt met toestemming, kunnen gebruikt worden in onze communicatiekanalen (website, social media, magazine).

  • Wie heeft er toegang tot je gegevens?

    Enkel onze vaste medewerkers hebben standaard toegang tot de persoonlijke gegevens van de personen in ons databestand. Wanneer je deelneemt aan een cursus die door een gastdocent of in samenwerking met een andere organisatie wordt gegeven, bezorgen we hem/haar ook je gegevens (enkel naam en e-mailadres).

    Zowel onze vaste medewerkers als onze gastdocenten en partnerorganisaties verbinden zich er contractueel toe om deze enkel in het kader van WISPER-activiteiten te gebruiken. We geven je contactgegevens in geen enkel geval door aan externe partijen voor commerciële doeleinden.

  • Hoe kan je je gegevens inkijken, wijzigen of vernietigen?

    Je hebt op elk moment het recht op inzage of wijziging of van je eigen persoonlijke gegevens in ons databestand. Dat doe je door in te loggen op je WISPER-account. Je hebt uiteraard ook het recht om jouw account (en al je gegevens) helemaal te laten vernietigen. Daarvoor kan je ons mailen of bellen. Houd er wel rekening mee dat, als je nadien opnieuw voor een cursus inschrijft via onze website, we terug bepaalde gegevens van je zullen verzamelen (zie hierboven).

Heb je nog vragen over ons privacybeleid? Stuur gerust een mailtje naar tim@wisper.be